WARNİNG!!!

Blogumda yer alan yazı ve fotoğrafların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı FİKİR VE SANAT ESERLERİ YASASI'na göre suçtur.

3 Haziran 2012 Pazar

TATLI YAPTIM, İSTER MİSİNİZ? =)

Merhaba dostlar...
Uzun süredir derslerden başımı kaldırıp yazı falan yazamamıştım. Sırada bekleyen çok yazım var hepsini düzenli olarak her gün yayınlayacağım bundan sonra söz. =)))
Dedim ya sınavlarım bitti eve geldim ve 2 saat sonra hemen bir tatlı yapayım akşam yemeğine diye bir fikir düştü aklıma. Şeytan işte diyeti boz diye aklıma giriyor bazen.
Ehhh dedim bende şeytanın böyle masum bir isteğini karşılıksız bırakmayayım. Zaten uzun süredir bende şerbetli bir tatlı yiyememiştim hep sütlü hep sütlü sıkılmıştım yani. =)))
İnternette değişik tarifler vardır nasılsa diye şöyle araştırayım dedim. Karşıma şöbiyet çıktı. Ama ne yalan söyleyeyim yol yorgunu olduğum için irmikle sütü pişirmeye falan üşendim. Hemen kafamda bir ampul yanıverdi. genelde yemek konusunda bu bende pek sık rastlanan bir durumdur. =))) Şöbiyet olursa baklavada olur dedim. Hemen milföy hamurunu ve cevizi buluşturdum. Tatlıyı yapmadan 45 dakika önce milföy hamurunu derin dondurucudan çıkarttım.
Hamuru önce ikiye sonra her parçayı da dört parçaya böldüm.
İçlerine ceviz koydum ve mantı kapatır gibi muska şeklinde kapattım.


 Fırın tepsisine yapışmasın ve alırken bana kolaylık olsun diye alüminyum folyo ile kapladım. Tüm işim bitince her bir parçanın üzerine yarım fındık kadar tereyağı koydum.
Sizde bilirsiniz belki, ev baklavasının üzerine annemler kızgın tereyağı dökerlerdi. Aklıma geliverdi o anda birden. Sonra yaptığım bu tatlıyı 250 derecede önceden ısıtılmış fırına attım ama fırının derecesini 200'e indirdim. Sakın unutmayın bu ayrıntıyı sonra kömüre döner tatlınız =P
Fırından çıkartma zamanını tutmayı unutmuşum ama fotoğraflarda göreceksiniz zaten o rengi yakalayınca kapatın fırını hemen.
Şerbeti için ise siz kendi tatlılarınızda kullandığınız ölçüleri kullanın çünkü benim dolapta hazırlanmış şerbetim vardı. Ve hemen söyleyeyim SOĞUKtu. Tatlım fırından çıkar çıkmaz servis yapacağım kadarını başka bir kaba alıp şerbetini döktüm.
Servis ederken de ben hindistan cevizi kullandım.
Bir hindistan cevizi aşığı olarak başka servis şekillerini pek düşünmedim. Ama siz kaymakla falan da servis edebilirsiniz yani daha kalorili olur. =)))

Yapanlara şimdiden afiyet olsun...
SEVGİYLE KALIN... =)))

8 yorum:

  1. Ohhh iyi valla tatlilar matlilar ucusuyo havada, yazik banaaa :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yasmincim yazın sanada yapıcam bol bol üzülme =)

      Sil
  2. Gerçekten pratik olmuş.Çokta lezzetli gözüküyor.Ohh gelsin kilolar :P Ellerine sağlık ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Queen teşekkür ederim. kilo konusunda haklısın ama arada bir olunca birşey olmaz deyip kendimi rahatlatmaya çalışıyorum =)

      Sil
  3. Laz böreği bilir misiniz bilmiyorum ama bana onu anımsattı, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmiyorum ama deneyeyim tarifini bulup =) teşekkürler...

      Sil

Çok yazan değil, güzel yazan yaşar. Yazılan har satırda kişinin aksidir aslında.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...