WARNİNG!!!

Blogumda yer alan yazı ve fotoğrafların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı FİKİR VE SANAT ESERLERİ YASASI'na göre suçtur.

4 Haziran 2012 Pazartesi

MERCİMEK KÖFTESİ =)

Merhaba dostlar...
Bir önceki yazımda söylemiştim sırada bekleyen çok yazı var diye. İşte onlardan biri. Geçenlerde bir arkadaşımız geliyordu. Bende değişik bir şeyler olsun menüde dedim ve mercimek köftesi yapmaya karar verdim. Sizlerde bakıp belki yaparsınız diye paylaşayım dedim.



MALZEMELER:

-Kırmızı mercimek
-Bulgur
-İstediğiniz yeşillikler
-Kuru soğan
-Salça
-Baharat

Ölçümüz 1 e 2 dir. Yani 2 bardak mercimek koyduysanız 1 bardak bulgur koyacaksınız. Önce mercimeği iyice pişiriyoruz. Pişirme suyuna tuz eklemedim kolay pişsin diye. Daha sonra pişen mercimek üzerine bulguru koyuyorsunuz ve tencerenin kapağını kapatıp bulgurun buharda demlenerek yumuşamasını bekliyorsunuz.




O arada siz yemeklik doğradığınız soğanları salça ile ocakta biraz kavurun sonra yoğurma kabına aldığınız mercimek+bulgurun içine ekleyin.





Yeşillikleri de ince ince doğrayın ve baharatlarla beraber harca ekleyin.






 Sonra güzelce yoğurun. Kolay şekil almasını sağlamak için içine zeytin yağı da eklemeyi unutmayın.



Büyüklüğünü anlayabilesiniz diye böyle de bir fotoğraf koyayım dedim. =)))


Şimdiden yapan dostlara afiyet olsun...
SEVGİYLE KALIN... =)))

8 yorum:

  1. iyice yemeğe sardın sen :))

    YanıtlaSil
  2. Çok sevdiğim bir lezzettir..Elinize sağlık..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Köften nefis görünüyor canım. Çok severim bende. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. of of canım feci çektii:)

    YanıtlaSil

Çok yazan değil, güzel yazan yaşar. Yazılan har satırda kişinin aksidir aslında.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...