WARNİNG!!!

Blogumda yer alan yazı ve fotoğrafların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı FİKİR VE SANAT ESERLERİ YASASI'na göre suçtur.

8 Nisan 2012 Pazar

KASTAMONU... =)))

Hafta sonu Kastamonu'daydım. Harika elsanatları çarşısına gittim. Ve uzun uzun bol fotoğraflı bir yazı hazırladım... =)
Çarşının girişi oluyor burası =)

Orada hemen sizi ufak bir lokanta karşılıyor.münire sultan sofrası (tık tık)

Böyle de süslü sofraları =)

Lokantanın tarihi de burada anlatılmış.



Bu da Tosya'daki tarihi bir hamamın kazanı. Çarşının girişinde bulunuyor.

Dostlara alınacak çam sakızı çoban armağanı hediyeler...

Çarşının emektar ustalarından bu amcamız. Ahşap eserler vermekte. önceden öğretmenlik yapmış sanırım. Bize yaptığı işleri anlatıyordu. Bir taraftan da bana bakıp poz veriyordu. =)

Minyatür Kastamonu evleri...

Çok eski ve şık bir saat... Ve ben çok beğendim... =)))

Aynalarda çok hoş...

Bu kuğuda metal ama amcamızın eserleri arasında. Bizi yine kendine hayran etti... =)

Saatler, ayetler adeta bir nakış gibi işlenmiş eserlere...

Ve en ideal parça. Ben gibi alışveriş yapmayı ve para harcamayı sevenlere tutumlu olmayı öğretir belki. =)))

Bunlar da benzer ürünler...


Çanta çok güzel. Ağaç dallarından yapılmış.







Bakır kaşıklar...

Sanırım Kastamonulu'ların her eşyalarında kastamonu yazıyor =)

Bunlarda yine orada tanıştığımız RAFET KÜLLÜOĞLU ustamızın yaptığı ebru eserler...

Boyalarını da kendi yapıyormuş.

Onca emeğe rağmen o kadarda pahalı değiller...

Bir sürü kitap ayracı vardı ve ben de dayanamayıp aldım bir sürü... =)))

Bu da İHSAN TABAK Ustamızın yakarak yaptığı tablolar. (Ustamızın İnternet Sitesi)

Bunlarda bakırlar...


Amcamız o kadar içtendi ki fotoğrafını çekebilir miyim dediğimde ben bilmem kızım sen bilirsin dedi... =) Öyle tatlı ki anlatamam... =)




Kesme tahtasıymış bu da...

Şekerlikler...

Minnacık şirin kediler =)

Kastamonu'nun şimşir kaşıkları... =)



Şile bezi kumaşlarla el işlerinin birleşmesi...

Hasır sepetler...

Taşköprü sarımsakları...

Tosya pirinci...

El emeği bir çanta daha...

El emeklerine genel bakış...


Herkese Kastamonu'ya gitmesini tavsiye ederim...
Sevgiler...

4 yorum:

  1. biz kastamonu'da yaşamıştık .. yaşarken pek güzel gelmiyor açıkçası açık olmak gerekirse (bir izmirli olarak)ama şuan tekrar tekrar söylediklerine ve paylaştıklarına baktıkça bu sefer sırf gezmek için gitmek bile geldi içimden..:)) Böyle düşünmemi -bana bile- sağlayabilmiş olan sana çok teşekkür ediyorum..farklı bir yaklaşım göstermemi sağladın..sevgiyleee..(:

    YanıtlaSil
  2. ne mutlu bana sevgili bir tutam huzur... =) pek büyük bir şehir olmasa da tarihi açıdan zengin bir şehir... umarım gezmek içinde tekrar gidersin. sevgiler... =)))

    YanıtlaSil
  3. bende safranboluya gidip hayran olmuştum fotolar çok güzel :)
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler =) yakında bir safranbolu yazımda olacak sevgiler =)))

    YanıtlaSil

Çok yazan değil, güzel yazan yaşar. Yazılan har satırda kişinin aksidir aslında.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...